לקביעת תור והתייעצות: 052-6484667

המלצות תזונה

 תזונה נכונה הינה חיונית מאוד לגוף.
כפי שלא נעלה על דעתנו לתדלק את המכונית שלנו בדלק לא מתאים או באיכות ירודה, על אחת כמה וכמה לא נרצה לתדלק את גופינו במזון שאינו מתאים.

המזון שאנו מכניסים לגופינו הופך בתהליך העיכול לאנרגיה זמינה הבונה את כל התאים מהם אנו בנויים. התאים מרכיבים את מערכות הגוף השונות ואלו מאפשרות לנו חיים.
על כן, יש צורך להקפיד על תזונה מתאימה ובריאה.

התזונה הסינית מתאימה את המזון למטופל.

לכל מזון יש אנרגיה באיכות ייחודית משלו והוא משפיע על איברים מסויימים בגוף. לאחר אבחון, כל מטופל מקבל את התפריט המתאים במיוחד עבורו.

לדוגמא: אדם שסובל מלחות (סינית: השמנה, פצעים בפנים, צסטות) יקבל המלצה למזונות מייבשים, אדם הסובל מחום (סינית: טיפוסי אש, עצבנות, חוסר מנוחה) יקבל המלצה למזונות מקררים וכן הלאה.

בדרך זו, אכילת המזון המותאם לנו יכולה לפתור בעיות, כפי שאמר הרמב"ם: "מזונותיך – תרופותיך".

מקובל לחשוב כי שינוי תזונה עוזר בעיקר לבעיות במע' העיכול, אך למען האמת, שינוי תזונה יכול להשפיע על כל בעיה במערכות הגוף ואף למגר כאבים.

המלצות תזונה כוללות בתוכן גם: טכניקות בישול, אורך בישול, מינונים, טעמים וכמובן גם את חומרי הגלם.

התזונה הסינית מציעה מגוון רחב של צבעים, טעמים, ריחות ומשתפת את כל החושים שלנו לחגיגה פרחונית גדולה.

התזונה המקרוביוטית (שכוללת גם את העקרונות הסיניים), ממליצה לאכול על פי היחסים הבאים:

  • דגנים – 50-60% מהארוחה. כוללים: אורז מלא, אורז לבן, אורז מלא קצר, אורז מלא בוסמתי ארוך, אורז מתוק, אורז פרא, חיטה, נבט חיטה, כוסמין, שיפון, תירס, שיערות תירס, שיבולת שועל, קינואה, אמרנט, כוסמת, כוסמת ירוקה, דוחן, שעורה (גריסי פנינה)
  • ירקות – 35% מהארוחה. כוללים: ירקות שורש: גזר, פרסניפ, שומר, בצל, שום, עירית, שורש סלרי, שורש פטרוזיליה, בטטה. משפחת המצליבים: צנון, צנונית, צנון דייקון, קולורבי, כרוב, כרובית, כרוב ניצנים, כרוב סיני, ברוקולי. לפת, סלק, נבטים למיניהם, ירקות גבעוליים: סלרי, בצל ירוק, כרשה, ברוקולי, ארטישוק, אספרגוס, תרמילים (אפונה, פול, אנדיב), שומר, אספרגוס. עלים גדולים: עלי גפן, חסה, מנגול, תרד, רוקט, רשד, גרגר נחלים, כוסברא, שמיר, פטרוזיליה. פטריות, במיה, מלפפון, קישואים, דלעת. סולניים: חצילים, עגבניות, תפוח אדמה.
  • קטניות – 5-15% מהארוחה. כוללות: שעועית אזוקי, שעועית שחורה, שעועית אדומה, שעועית לבנה, עדשים שחורים, עדשים ירוקים, עדשים כתומים, מאש, נבט מאש, חומוס, לוביה, אפונה יבשה, פולי סויה.
  • שומנים – 1-3% מהארוחה. כוללים: שקדים, שומשום, שומשום שחור, זרעי דלעת, זרעי פשתן, אגוזים: מלך, ברזיל, קשיו, פקאן, לוז, מקדמיה.

עפ"י עקרונות התזונה הסינית, לא רק המזון עצמו חשוב בתהליך האכילה, אלא קיים דגש גם על הרגלי האכילה שלנו כגון:

  • צורת האכילה – האם אנחנו אוכלים בעמידה? תוך כדי נסיעה במכונית? רצוי לאכול בשולחן.
  • כמות המנה – רצוי לאכול כמות שגופנו ירגיש נוח בסיום הארוחה ללא תחושה של "התפוצצות". לצורך כך מומלץ לשים את האוכל בצלחת בינונית-קטנה. כמות גדולה מדי של מנה תכביד על מע' העיכול וזו תחלש לאורך זמן.
  • רגש ומחשבה בזמן האכילה – רגשות שליליים משפיעים על העיכול שלנו.
  • עיסוק בזמן האכילה – כל הסחות הדעת למיניהן כגון צפיה בטלויזיה או קריאה, גורמות לעיכול לא תקין.
  • מספר לעיסות – מומלץ ללעוס מס' לעיסות גדול, על מנת לאפשר לאנזימי העיכול בפה לפרק את המזון וכך להקל על תהליך הפירוק בקיבה.
  • קצב האכילה – יש לאכול בקצב סביר ולא מהיר מדי. רק לאחר 20 דק' מתקבל סיגנל למוח של תחושת שובע. אין לאן למהר.
  • זמני אכילה – יש שעות שבהן מומלץ לאכול, היות ומע' העיכול עובדת במלוא כוחה. עפ"י השעון הסיני, השעות הטובות ביותר של הקיבה הן: 07:00-09:00 בבוקר, לכן, בשעות אלו הארוחה תהיה הגדולה מכולן. באופן דומה, אך הפוך, השעות בהן הקיבה הכי חלשה הן: 19:00-21:00. בשעות אלו לא רצוי לאכול או לאכול משהו קטן.
  • זמנים בין הארוחות - מומלץ לא לחכות שעות רבות בין ארוחה לארוחה, אלא לאכול בארוחות בכמויות קטנות וכל 3-4 שעות. בנוסף, לא רצוי "לנשנש" בין הארוחות על מנת לאפשר לקיבה לנוח.

ואסיים באמרת הרמב"ם: "אכול בבוקר כמלך, בצהריים כנסיך ובערב כאביון".
בתיאבון :)

יצירת קשר
שם ומשפחה
טלפון
אימייל
תודה שפנית!
אצור עימך קשר בהקדם האפשרי